måndag 23 februari 2009

Snäll tavla

Här visar jag ett av mina våldsammaste alster. Värre än så här kan jag inte , fast det skall i ärlighetens namn erkännas att jag längtar efter att freaka loss totalt emellanåt. Som konstfackeleven som sprejade i t-banan. Visst är det vandalisering men jag har sett den där snutten och jag måste tillstå att den berör mej. Sättet han rör sej på, jag förstår att han är frikopplad från nånting, det ser ut som en dans. Han är bara en vanlig simpel klottrare, detta är inte konst! larmar vän av ordning. Nej jag vet inte riktigt, jag beundrar honom inte, jag tycker inte att det är särskilt nyskapande eller fräscht som uttryck men jag får en känsla att det där kan jag gömma mej bakom. Han kanske gör det för min skull, för alla oss som inte vågar annat än att hålla oss på mattan så det står härliga till (och för all del egentligen kanske trivs rätt bra där vi är). Jag blir till en alldeles förträffligt toppentrevlig mysmålare när man jämför mej med den där kanaljen. Kolla bilden nedan nu då ! PS Jag håller på med Jackson Pollack (det kommer snart)

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hm, ja kanske. Håller med om att rörelserna är lite spännande, men tänker att det lätt skulle ha kunnat göras utan att göras olagligt, om det nu var själva filmen som var konsten. Han skulle ha kunnat göra samma sak men vattenbaserad färg och med tillstånd av någon som ansvarar för väggen kanske, t ex.

Kajsa sa...

Fast å andra sidan kanske det är fåfängt att tro att han skulle ha fått tillstånd. Men vattenlöslig färg och sen sanera efter sig själv när filmen är klar, kunde det vara nåt? Eller skulle det ha påverkat vår syn på det hela? Det skulle i alla fall inte ha gett honom samma uppmärksamhet.